بازگشت به صفحه کامل

اطلاعیه تغییر رشته و انتقال جهت سال تحصیلی 1401-1400

اطلاعیه تغییر رشته و انتقال جهت سال تحصیلی 1401-1400


تاریخ انتشار : Publish : نسخه قابل چاپ Print

 

نحوه درخواست مهمان و انتقال از دانشگاه بوعلی سینا به سایر دانشگاه ها و بالعکس جهت دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی در سال تحصیلی 1401-1400

بدین وسیله به اطلاع کلیه دانشجویان متقاضی مهمان و انتقال ( بجز مقاطع تحصیلات تکمیلی ) در سال تحصیلی 1401-1400 می رساند :  درخواست خود را صرفاً در  سامانه جامع آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سامانه سجاد)  به آدرس  https://portal.saorg.ir  ثبت و پیگیری نمایند.

تذکرات مهم :

  • زمان ثبت تقاضای دانشجویان از یازدهم اردیبهشت تا دهم خرداد 1400 می باشد لذا متقاضیان لازم است در اسرع وقت در مهلت تعیین شده، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.
  • مهلت بررسی درخواست ها توسط دانشگاه های مبداء از یازدهم خرداد تا 15 تیر ماه و مهلت بررسی توسط دانشگاه های مقصد از 16 تیر تا 31 مرداد ماه می باشد.
  • بررسی درخواست دانشجویانی که در سنوات گذشته به صورت مهمان در سایر دانشگاه ها تحصیل نموده اند ، منوط به مشخص بودن وضعیت نیمسال جاری ، نیمسال های گذشته و ثبت نمرات دروس مهمانی می باشد .در غیر این صورت درخواست مهمانی و یا انتقال این دانشجویان قابل بررسی نخواهد بود.
  • دانشجویان این دانشگاه که با مهمانی ایشان در سامانه سجاد موافقت می گردد ؛ لازم است به منظور تعیین وضعیت آموزشی خود در سامانه گلستان ، جهت نیمسال اول 1401-1400 حداکثر تا پایان شهریور 1400 و جهت نیمسال دوم 1401-1400 حداکثر تا پایان بهمن 1400 دروس انتخابی خود را در پیشخوان خدمت سامانه گلستان ( منوی ثبت درخواست مهمانی ) ثبت نمایند تا پس از تایید مراحل لازم مهمانی ایشان ثبت و نامه مهمانی صادر گردد. در غیر این صورت ثبت نمرات مهمانی با مشکل مواجه خواهد شد.
  • کلیه دانشجویان مهمان ملزم به پرداخت شهریه طبق تعرفه مصوب دانشگاه مقصد می باشند .
  • دانشجویان متقاضی انتقال در صورت داشتن حداقل چهار نیمسال مهمانی و کسب حداقل معدل لازم براساس آیین نامه مهمانی و انتقال، امکان ثبت تقاضای انتقال خواهند شد.
  • دانشجویان این دانشگاه که متقاضی انتقال به سایر دانشگاه ها می باشند و فاقد شرایط حداقل 4 نیمسال مهمانی در دانشگاه مقصد          می باشند، باید ابتدا درخواست خود را همراه با مستندات از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان به کمیسیون موارد خاص ارائه نمایند و در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص ، درخواست انتقال خود را در سامانه سجاد ثبت نمایند.
  • دانشجویانی که متقاضی انتقال توأم با تغییر رشته به سایر دانشگاه ها می باشند نیازی به ثبت درخواست در سامانه سجاد ندارند و لازم است درخواست خود را صرفا از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان به کمیسیون موارد خاص دانشگاه ارائه نمایند.
  • تحصیل به صورت مهمانی در دانشگاه های پیام نور ، آزاد اسلامی ، علمی کاربردی، موسسات غیر انتقاعی و دانشگاه هایی که به صورت مجازی دروس ارائه می نمایند ممنوع می باشد . و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ها ، صرفا می توانند از طریق پیشخوان سامانه گلستان درخواست انتقال به دانشگاه های مذکور نمایند .
  • متقاضیان تغییر رشته داخلی لازم است حداکثر تا پایان خردادماه 1400 درخواست خود را از طریق پیشخوان سامانه گلستان ارسال نمایند.
  • دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید درخواست مهمانی و یا انتقال خود را صرفا در پیشخوان خدمت سامانه گلستان این دانشگاه ارائه نمایند. و نیازی به ثبت درخواست در سامانه سجاد ندارند.
  • کلیه سوالات در این خصوص صرفا به صورت تلفنی و از طریق شماره تماس  08138381410 داخلی 13 پاسخ داده خواهد شد  لذا خواهشمند است  با توجه به شرایط موجود و به منظور حفظ سلامتی خود و دیگران از مراجعه حضوری به امور آموزش دانشکده و دانشگاه خودداری فرمایید .